Prepar3D v5 disponible

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En une semaine, Lockheed Martin aura été l’attention de la communauté. En effet, c’est aujourd’hui 14 Avril la sortie de la cinquième version du simulateur Prepar 3D. Exactement une semaine plutôt, le trailer était disponible sur YouTube. Comme promis, ce soir sort la toute dernière version de Prepar3D, la v5.

Ce dernier opus est une évolution poussée du simulateur avec notamment un nouveau moteur graphique mettant un coup de jeune au rendu visuel. Annoncé il y juste quelques jours, ce fut la surprise générale et Prepar3D est donc loin de rendre les armes malgré la venue prochaine de Flight Simulator 2020.

Au rang des nouveautés à souligner, le support Direct X 12 présent par défaut dans Windows 10. Cela permet de proposer un rendu de nuage totalement différent des précédentes versions. En effet, les versions précédentes utilisaient la version 11, datant de Windows 7. Une grosse amélioration est aussi notée sur les nuages. Ceux-ci utilisent désormais le moteur Simul trueSKY intégré directement au simulateur. Le rendu s’en trouve amélioré d’après le trailer posté il y a une semaine. Enfin, la prise en compte des pistes en pente (slopped runway) fait son apparition. Notons qu’elle est déjà disponible depuis longtemps sur son concurrent, X-Plane.

Vous trouverez ci-dessous la liste complète des nouvelles spécifications de Prepar 3D v5 (en anglais) :

  1. Enhanced performance and graphical capabilities enabled by the new Microsoft DirectX 12 rendering engine.
  2. Realistic sky, clouds, and atmosphere with Simul trueSKY integration.
  3. Dynamic ocean with NVIDIA WaveWorks 2.0.
  4. Added sloped runway support including AI takeoff and landing capabilities.
  5. Updated time zones to match real-world boundaries.
  6. Added 8.33 kHz spacing support.
  7. Users can now switch vehicles while in multiplayer if enabled by the host.
  8. Updated multiplayer UI to streamline multiplayer setup and lobby interactions.
  9. Multiplayer host and clients can now choose any starting location.
  10. Multiplayer lobby is now available in session.
  11. The map screen is now available during flight.
  12. Added TACAN course selection and tracking support.
  13. Compiler and SDK updated to Visual Studio 2019 and .NET 4.8.
  14. Updated default mouse and joystick camera controls.
  15. Updated default controller layout.
  16. Added controllable flashlight to virtual cockpit views.
  17. Updated user interface design.
  18. Added brown-out and white-out effect support for helicopters.
  19. Updated over 24,000 airports with new data across the entire globe.
  20. Updated global terrain, elevation, water/shoreline data, and traffic routes.
  21. GPS data can now be broadcast to a specific IP address.
  22. Ground contact reaction is now done per contact point.
  23. Added prompt to warn if GPU memory has run out with option to revert graphics settings.
  24. Weather themes can now be customized in the weather UI.
  25. Added surface perturbations to 2D water.
  26. Added support for the Varjo XR-1 mixed reality (MR) headset.
  27. Added SIDS and STARS visualization support for gauges.
  28. New and updated default content:
  29. Updated Randolph AFB (KRND) developed by Orbx.
  30. Added the Lockheed Martin Civilian Utility Aircraft Single Engine (CUASE) aircraft.
  31. Added the Lockheed Martin Turboprop Trainer (TTA) aircraft.
  32. Added F-35B and F-35C variants with PBR textures developed by IndiaFoxtEcho.
  33. Updated F-35A model with PBR textures developed by IndiaFoxtEcho.
  34. Updated F-22 model developed by IRIS Simulations.
  35. Updated C-130 to support 8.33 kHz spacing.
  36. Updated runway surface textures to 4k PBR textures.
  37. Updated various airport and land class textures.
  38. Updated various road, railroad, stream, shoreline, and wake textures.
  39. Fixed mismatched building textures.
  40. Added several additional SpeedTree tree types and seasonal variants.
  41. Added a sample race scenario showcasing racing scenario capabilities.
  42. Added additional road traffic models.
  43. Fixed incorrect light mappings in Maule aircraft.
  44. Updated Deep Sea Submarine model.
  45. Updated several models to reduce flickering issues at large distances.
  46. Updated taxiway signs to use PBR textures.
  47. Improved jetway models and textures.
  48. Fixed several parts in F-16A model that were missing PBR textures.
  49. Added a multitude of new landmark buildings spanning the globe.
  50. Sloped various airports across the globe.
  51. Added multiple wildlife models.
  52. Updated ATC tower interior.
  53. Updated various effect values

Il est inéluctable que la compatibilité avec les inombrables add-ons existants soit la grande question, et peu de développeurs ont encore répondu à cette question. Il est fort probable que des mises à jour soient nécessaires.

Comme lors du passage de la v3 à la v4, le passage à la v5 impose de repasser à la caisse et d’acquérir une nouvelle licence pour en bénéficier. Les prix restent cependant inchangés comme tel :

Professional License
US $199.00

Professional Developer License
US $9.95 Per Developer, Per Month

Academic License
US $59.95

Professional Plus License
US $2,500

Pro Plus Developer License
US $19.95 Per Developer, Per Month

Pour les achats, rendez vous sur le site de Prepar3D.

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